Avoin kirje HOK-Elannon talousjohtajalle

29.1.2016

Avoin kirje HOK-Elannon talousjohtaja Laura Ojalle

Luin tämän aamun Helsingin Sanomista, että HOK-Elanto on päättänyt lopettaa bonosetujen maksamisen kotiin jaettavina kuponkeina. Muutos koskee kymmeniä tuhansia asiakkaita, jotka eri syistä eivät halua tai voi vastaanottaa etuja S-pankin tilille.

Pidän HOK-Elannon edustajiston jäsenenä päätöstä virheellisenä ja ihmettelen, missä tällainen päätös on tehty. HOK-Elannolla on noin 600 000 asiakasomistajaa. Heidän elämäntilanteensa, pankkisuhteensa ja mahdollisuutensa asioida netissä vaihtelevat. On kohtuutonta edellyttää, että kaikki avaavat tilin S-pankissa voidakseen saada kaikki heille osuuskunnan sääntöjen mukaan kuuluvat jäsenedut.

HOK-Elanto on tehnyt jatkuvasti hyvää tulosta eikä sillä ole mitään taloudellisia vaikeuksia jatkaa bonustietojen ja -kuponkien lähettämistä Yhteyshyvä-lehden mukana niille jäsenille, jotka sitä haluavat.

Ihmettelen myös sitä, että asiaa ei ole käsitelty eikä siitä ole edes informoitu HOK-Elannon edustajiston jäseniä vaan saamme lukea siitä lehdestä.

Esitän, että HOK-Elanto peruuttaa kyseisen päätöksen ja jatkaa bonustietojen ja -kuponkien lähettämistä postitse niille jäsenille, jotka tätä haluavat.

Yrjö Hakanen
Helsingin Osuuskauppa Elannon edustajiston jäsen